Pages

Free مواجهة الصحراء / الصحراء تحترق Download Books

Free مواجهة الصحراء / الصحراء تحترق  Download Books
مواجهة الصحراء / الصحراء تحترق Ebook | Pages: 237 pages
Rating: 4.39 | 199 Users | 44 Reviews

Describe Books Supposing مواجهة الصحراء / الصحراء تحترق

Original Title: Orkenen braender
Edition Language: Arabic URL http://www.knud-holmboe.com/arabic/a_award.html

Description To Books مواجهة الصحراء / الصحراء تحترق

In this classic of travel writing, a Danish journalist records his experience of life in North Africa under Italian colonial rule. Driving through the Sahara in a battered Chevrolet, having converted to Islam and with a knowledge of Arabic, he leaves the beaten track to discover communities and landscapes shrouded in mystery for centuries.

Brushes with magicians, cave-dwellers and Sufi mystics, however, prove less astonishing than the cruelties inflicted on the local population by Mussolini’s generals. Gassed and starved out of their villages, the people are herded into concentration camps, while their lands are taken by Italian settlers. Holmboe’s quiet fury alarms the supreme Italian general, who ensures that his voyage ends with arrest and imprisonment – and the most horrifying encounter of all.

Specify About Books مواجهة الصحراء / الصحراء تحترق

Title:مواجهة الصحراء / الصحراء تحترق
Author:Knud Holmboe
Book Format:Ebook
Book Edition:Anniversary Edition
Pages:Pages: 237 pages
Published: (first published 1931)
Categories:History. Travel. Cultural. Africa. Nonfiction

Rating About Books مواجهة الصحراء / الصحراء تحترق
Ratings: 4.39 From 199 Users | 44 Reviews

Evaluate About Books مواجهة الصحراء / الصحراء تحترق
تعيش فى عالم الثلاثينات من قرن الفائت فى ليبيا من غربه الى شرقة انتاء حقبة استعمار الايطالى فى ليبيا وكان هذا الكاتب بمعنى الكلمة حيت نقله جميع الارث التقافى واجتماعى وجغرافى وسياسى الموجود فى تلك الفترة فى ليبيا بكل حيادية مع المواقف الانسانية الذى مره بيها شناعة وحقارة الاستعمار الايطالى فى ليبيا من قتل وتشريد الشعب اليبيى وتجويع الشعب اليبى تعيشو فى رحلة واقعه انت لست موجود فية وكان بارعا فى ذالك وكذالك المترجم الليبى محمد بشير الفرجانى الذى ترجمة هذا الكتاب من انجليزية الى عربية بكل صدق

في الحقيقة قبل أن أقرأ هذا الكتاب لم أكن أعرف من هو هولمبو ولم أسمع باسمه قطّ !ورغم أنّ الأسلوب القصصيّ والسرديّ لهذا الكتاب كان بسيطاً وكذلك طريقة الصياغة ووصف الأحداث إلاّ أن ما قام به هذا البطل "شهيد الحقيقة" يستحقّ القراءة والمطالعة .. ولأنّ "مواجهة الصحراء/تحترق" هو العمل الأوّل والأخير للصحفيّ كنود هولمبو ..الكتاب يُعرّفك على شخصية هولمبو الشجاعة وفيه تفاصيل دقيقة عن رحلته وترحاله في شمال إفريقيا وعن الصعوبات والتحدّيات التي واجهها.عجيب كيف يُمكن للغة أن تلعب دور "المُنقذ" في حياتنا ..

رحلة فى الصحراء, ترينا كيف عاش شمال أفريقيا فى النصف الأول من القرن العشرين

By far one of the best books I've ever read. Holmboe was a Danish convert to Islam who traveled across North Africa by car during the 1930s, recording his encounters with the people he met. His observations and critiques of the Italian occupation are particularly incisive. An engrossing travelogue that is much too often overlooked. Highly, highly recommended.

What a book!I very much adore this brave young man, God bless his soul. This is a great book to read and a great adventure to learn about. I'm sure I'll read this book again another time.

كتاب أكثر من رائع . أجمل ما فيه هو اني لمست الصدق في كل حرف . هذه شهادة رجل صادق على نضال الشعب الليبي ضد اﻻحتﻻل اﻻيطالي. إنها ليست قصة تاريخية قديمة و حسب لكنها قصة كل النضاﻻت الكبيرة اللتي يحاول فيها المعتدي أن يطمس الصورة و أن يزيف الحقائق و أن ينعت المناضلين بأبشع الأوصاف بينما البشاعة فيه وحده . لكن مع ذلك يرسل الله بأناس صادقين في المكان و الزمان المناسب ليعلنوا الحقيقة و يفضحوا المجرمين على رؤوس اﻷشهاد . ستظهر الحقيقة في النهاية و لو بعد حين. رحم الله كنود هولومبو الذي لم يخش في الحق لومة

كتاب حلو بس أحبطني شوية لأني إعتقدت إنه قابل مواجهات حقيقية وشخصيات زي عمر المختار .. لكن المذكرات معظمها عن مشاكل الطريق ومقابلة مع بعض الأشخاص وسماع حكايات منهم عن المجاهدين .. ومشاهدة لعنف الإيطاليين ضد العرب

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.