Pages

Download Books For Cirklens Ende (Bjørn Beltø #1) Free

Itemize Regarding Books Cirklens Ende (Bjørn Beltø #1)

Title:Cirklens Ende (Bjørn Beltø #1)
Author:Tom Egeland
Book Format:Hardcover
Book Edition:Deluxe Edition
Pages:Pages: 380 pages
Published:2005 by Bazar Forlag (first published 2001)
Categories:Thriller. Mystery. Fiction. Crime. Mystery Thriller. Suspense. Historical. Historical Fiction
Download Books For Cirklens Ende (Bjørn Beltø #1) Free
Cirklens Ende (Bjørn Beltø #1) Hardcover | Pages: 380 pages
Rating: 3.68 | 1304 Users | 55 Reviews

Explanation Supposing Books Cirklens Ende (Bjørn Beltø #1)

In Norwegian only...

All skepsis feid til side! Denne boka står fjellstøtt på egne bein! "Sirkelens Ende" hadde sin egen snert på sakene, og snerten - det var Egeland's hovedperson og aldri så lite paranoide albino arkeolog Bjørn Beltø! Han tok meg med storm :-)

Jeg tror aldri det har hendt at jeg har ledd høyt av en krimhistorisk roman før, men det gjorde jeg her. Opptil flere ganger! Kanskje fordi jeg er halvt østlending selv, men jeg formelig hører Bjørn Beltø for mitt indre øre når jeg leser. Jeg ser ham for meg i forvirrede øyeblikk og forstår og nærmest kjenner på kroppen frustrasjonene han utsettes for. Egeland gjør en fantastisk jobb med karakteroppbyggingen sin. Dette er en hovedperson jeg vil lese og lære mer om. Han er vittig og han er smart, men han kan oppføre seg rimelig nevrotisk og lite rasjonelt. Han har et morskompleks og et noe snevert syn på damer, men kan være kjølig vurderende og direkte når han må. Jeg også må - lese mer av Tom Egeland!

Historien rundt løsningen av gåten som Beltø jobber med er også veldig godt oppbygget. Denne boka raser ikke avgårde i hemningsløs fart som Da Vinci-koden gjorde. "Sirkelens Ende" har sitt eget tempo, og det passer forunderlig godt til innholdet og utviklingen i historien. I tillegg til at dette er et interessant plot med et interessant innhold er etterordet i boka ikke mindre interessant. Et etterord som Egeland har kalt "Kilder og tankespinn".

""...veien er lang fra idé til roman. I løpet av de fem årene jeg brukte på å researche og skrive denne boken, vurderte jeg mange ganger å gjøre den til en rendyrket thriller - komplett med utsendte agenter fra Vatikanet, fanatiske mordere, skuddvekslinger og heseblesende biljakter. Men Bjørn Beltø strittet imot. "Sirkelens Ende" ville heller bli en lavmælt bok om en gåte""


...og det er jeg utrolig takknemlig for! Takk Egeland! (..og jeg er allerede igang med den neste boka om Bjørn Beltø, nemlig "Paktens Voktere").


Link til komplett review ligger her:

http://ebokhyllami.blogspot.com/2012/...



Describe Books As Cirklens Ende (Bjørn Beltø #1)

Original Title: Sirkelens ende
ISBN: 8760424265
Edition Language: Danish
Series: Bjørn Beltø #1
Characters: Bjørn Beltø


Rating Regarding Books Cirklens Ende (Bjørn Beltø #1)
Ratings: 3.68 From 1304 Users | 55 Reviews

Rate Regarding Books Cirklens Ende (Bjørn Beltø #1)
Pubblicato per la prima volta due anni prima de Il codice Da Vinci, questo libro infittisce la lista d'autori di cui Dan Brown sembra essersi servito per infarcire il proprio romanzo. Quella del manoscritto Q è una storia antica. Paragonando i vangeli di Luca e Matteo, ci si è immediatamente resi conto che oltre duecento versetti erano (e sono) del tutto identici. L'ipotesi che uno dei due avesse plagiato gli scritti dell'altro è stata scartata subito: vivevano a grande distanza tra loro e in

This author can really crack a good joke, or 3 or more. The story was interesting but made even more so by his use of humor. Archeologists find a relic from Jesus's time in a Norway dig. The main character Bjorn "Little Bear" Bertoh is the inspector for the Norwegian Center for Cultural Relics, and on the site when the Relic is found. Bjorn balks at the big-deal Oxford professor's entitlement to just to walk off with the "find"; it belongs to Norway; it was found on (and in) Norwegian soil. So

3.5 stars

Tom Egeland har skapt en medrivende beretning som har mange strenger å spille på. For det første er arkeologen Bjørn Beltø en karakter det er lett å bli glad i. Han er langt fra en solbrun professor Indiana Jones. Han er en blek albino uten de stereotypiske actionhelt-attributtene. Videre er han kun amanuensis og ikke professor. Like fullt tar Beltø oss med på en Europa-reise Indiana Jones verdig, etter at mystisk skrin blir funnet under en internasjonal utgraving på Verne Kloster. En

Bjørn Beltø es un arqueólogo noruego que es contratado para ser el supervisor en unas excavaciones, hasta ahí todo parece normal. Hasta que uno de los excavadores encuentra un cofre y todo comienza a ponerse extraño, pues así sin más decide irse y llevarse el cofre consigo, cosa que desagrada a nuestro protagonista y hace que decida encontrar al "ladrón" del cofre y robárselo. Más tarde descubre que el cofre contiene algo que podría cambiar la historia de las religiones en todo el mundo y él

READ IN DUTCHThis book is described as The Norwegian Da-Vinci Code, but as it appears this book was written first, should it not be that The Da-Vinci Code is the American Relic? In the crazy around this type of book after the hype of the Da-Vinci Code, this was one of the books that found it's way into the Dutch bookshops. It sounded interesting enough, so I took it with me. It's an enjoyable read, although not really that original. I know it was written before the hype started, but I can't

Godt språk, men ikke helt innenfor min interessesfære dette.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.