Pages

Books Download Free Hur kär får man bli? Online

Be Specific About Containing Books Hur kär får man bli?

Title:Hur kär får man bli?
Author:Katarina von Bredow
Book Format:Ebook
Book Edition:First Edition
Pages:Pages: 316 pages
Published:March 2004 by Rabén & Sjögren (first published 2004)
Categories:Young Adult. European Literature. Swedish Literature. Romance
Books Download Free Hur kär får man bli?  Online
Hur kär får man bli? Ebook | Pages: 316 pages
Rating: 3.41 | 1040 Users | 18 Reviews

Representaion In Favor Of Books Hur kär får man bli?

"Om inte om vore, tänkte jag. Om inte om vore skulle jag bli kär i Adam. Hur kär som helst. Blossande, vanvettigt gnisterkär. Ursinnigt sprängförälskad. Men nu var ju om. Och bara själva tanken på att bli kär i Adam var totalförbjuden, straffbar, ohygglig och fruktansvärd. Ändå tänkte jag den. Ändå fladdrade kolibrin där inne. Trots att om var."

Här finns det omöjliga valet mellan bästisen och kärleken. Här finns djupa familjekonflikter. Vuxna som sviker. Här finns ett fenomenalt skickligt porträtt av en konflikträdd pappa som duckar för alla problem. Framförallt finns det stora problemet med att kunna säga som det är- innan det är för sent.

Specify Books During Hur kär får man bli?

Original Title: Hur kär får man bli?
Edition Language: Swedish

Rating Containing Books Hur kär får man bli?
Ratings: 3.41 From 1040 Users | 18 Reviews

Write Up Containing Books Hur kär får man bli?
Ganska meningslös men ändå helt ok. Lyckas skildra tonårskänslor på ett sprudlande, allvarligt men ändå behagligt sätt. Ingen idyllfobi! Kanske inte supertrovärdig huvudperson baserat på vad hon har för referensramar, och ibland lite skum i sina värderingar. Men ok.

read 2012 or earlier-

Helt okej. Men jag hade ingen medkänsla för huvudpersonen över huvud taget, vilket fick hela boken att bli mer tråkig.

Jag är inget stort fan av Katarina von Bredows Hur kär får man bli?Jag tycker att skrivandet var slarvigt, det fanns saker som inte hängde ihop.Sedan tyckte jag inte om någon karaktär, blev hela tiden väldigt irriterad på Katrin.Men om man vill läsa någon lättsam och snabbläst bok tycker jag att du borde kolla in den här. Vi är alla olika, vem vet du kanske kommer att gilla den.

Von Bredow skriver trovärdigt och tonsäkert, jag kan känna igen mig i hur det är att vara tonåring och inte våga slita sig från den trygga vänskapen för att istället stå på egna ben och stå upp för sig själv. Det bästa med boken är sidohistorien om Katrins relation med modern, det verkligen känns i hjärtat.

Amazing love story! One of the best books that I've ever read. I love books that make you feel something, and this book truly made me feel, sadness, and the heartbreak behind forbidden love.I AM AWAKENED, ENLIGHTENED AND ALIVEÅhhh vad längesen det var jag läste en bok! Katarina är en så otroligt skicklig ungdomsförfattare och jag sträckläste den här på mer eller mindre en dag hahah! Mycket bra bok om vänskap, kärlek, svek och lojalitet! Jag blev såklart frustrerad på huvudkaraktären på att hon gjorde så sjukt duma val, och man kan definitivt ifrågasätta om resonemangen som förs verkligen inte borde tillhöra en 12/13 åring, men det är fortfarande så otroligt realistiskt. Älskar

Skulle vart lite bättre om karaktärerna hade varit 13/14 år istället, hur de talar och tänker passar inte riktigt en 15-åring. Den här boken är också ett fint exempel på varför många vuxna ser ner på ungdomar och tänker att dom är dumma. Huvudkaraktären är väldigt oschysst.Inte ok att snacka om att svälja sömntabletter eller snitta upp handlederna bara för att man är lite ledsen. Usch. Hela boken är också himla förutsägbar.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.